Citron & marängpaj

Av all lemon curd jag nu har så gjorde jag en liten extra kaka till gårdagens kalas.
Mina favoriter är citron & maräng & vilken tur att det då finns en paj med dessa som blir så god ihop
 
ca 10 bitar
Pajdeg
75 g Smör 
0,5 dl florsocker
0,5 krm salt
2,5 dl vetemjöl
1 st ägg
Fyllning
1 liten burk lemon curd (recept finns under fliken"gåbort gåva")
Maräng
2 st äggvita
2 dl strösocker
Blanda alla ingridienser till pajdegen & tryck ut i en form, ställ i kylskålet i 30 min
grädda pajskalet i 10 min på 200 grader
ta ut & låt svalna helt
bred på lemon curden 
vispa äggvitorna till ett hårt fast skum & tillsätt under tiden lite socker itaget
spritsa eller bred på marängen
grädda på 250 grader tills marängen fått färg på topparna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0