Kladdkaka i bit

Regnet öser ner & åskan hänger i luften, men jag hann baka klart dagens kakor iallafall :)
 
Idad gjorde jag en lite annorlunda variant av kladdkaka, bjöd dagens fikagäster på den ljumna lilla gobit & den slank ner :)
 

Ca 30 bitar

200 g smör
200 g mörk choklad
4 ägg
1 1/2 dl strösocker
1 dl mjölk
1 dl kakao
1 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver

 Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull och ta bort den från plattan.
Dela chokladen i bitar och låt den smälta i det varma smöret.
 Vispa ägg och socker i några minuter. Tillsätt smörblandningen till-sammans med mjölken och rör till en slät smet.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner dem i smeten.
 Täck en långpanna, ca 25 x 35 cm, med bakplåtspapper och fördela smeten i den. Grädda kakan mitt i ugnen i ca 20 min. Låt den svalna.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0