Minipajerpak

 
Hej! 
till helgen gjorde jag små pajer & fyllde med det jag hade hemma. Detta går ju att variera precis som man vill.
Pajdegen kan göras några dagar innan, förvara den i kylen & tryck ut i formar & grädda i ugnen innan servering.
 
1 sats (denna gång halverade jag denna sats)
3 dl vetemjöl
100 gram smör
3 msk vatten
 
blanda mjöl & smör till en grynig massa
tillsätt vatten & Arbeta till en smidig deg
låt vila i kylen i 1 timma eller tills den ska gräddas
sätt ugnen på 200 grader
grädda tills dom blir gyllenbruna
 
dessa fyllde jag med lemoncurd, vaniljkesella, toppade med jordgubbar & kokos
är pajskalen ljumna så blir det extra gott med vaniljglass till!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0