Wienerbröd

 
 
Hej under paraplyerna! Idag regnar det mycket!
Har haft besök idag också & då en i sällskapet älskar wienerbröd så passade jag på att göra några, har aldrig gjort det men dom blev väldigt goda & uppätna snabbt av wienerlovern :)
 
Däremot körde jag en snabbvariant på smördegsplattor men det funkade det med, får avancera nästa gång han kommer :)
 
smördegsplattor,frysta ta så många du vill göra
marzankräm eller vaniljsås
vit choklad eller florsocker, hallon att dekorera med
 
ta fram plattorna ett tag innan.
Rör ihop fyllningen
sätt ugnen på 200 grader.
 
När plattorna tinat, pensla dom med lite kallt vatten
Vik in snibbarna mot mitten så det bildar en skål
Häll i fyllningen & grädda i 8-10 min tills dom lyfter sig runt om & får en gyllenbrun färg 
 
Låt svalna lite & spritsa över vit choklad eller florsocker
Jag dekorerade med hallon.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0