Dumlekakor

 
Bara för att jag precis startat denna blogg kan jag ju inte riktigt hålla mig ifrån att göra några inlägg här 
 
Tänkte lägga upp ett jättebra recept på dumlekakor, som jag för övrigt fått av min mamma
dessa kakor går superbra att frysa & ta upp om man får fika gäster, tycker faktiskt att dom är som godast när dom är lite halvt kalla fast bäst är ju såklart alltid nybakat
 
Ca 20 st
200gr rumsvarmt smör
3 1/2 dl vetemjöl
1dl strösocker
1tsk bakpulver
dumlekolor & noblesse
aliminiumformar
 
sätt ugnen på 200 grader 
vispa smör & socker, tillsätt mjöl & bakpulver
gör bollar & tryck ut i formarna
lägg en dumlekola i varje
grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter, dom ska precis få färg
lägg en platta noblesse på varje när du tagitnut dom ur ugnen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0