Vit kladdkaka

 
idag ställde jag mig & bakade på morgonen & tur var väl det för har haft två fikasittningar denna fredag 
så dom som tycker jag bakar för mycket, ni hade ju aldrig fått hembakt varje gång ni kommer på kaffe annars
 
idag blev det vit kladdkaka, den blev sådär lagom kladdig i mitten så både jag & gästerna gav den godkänt,
vilken tur då att det fortfarande finns kvar till kvällens fika när mannen i huset kommer hem :)
 
Ca 12 bitar
 
2ägg
1 1/2 dl strösocker
2tsk vaniljsocket
100gram smör
100 gr vit choklad
2.25 dl vetemjöl
 
smält smöret, ta av från plattan & lägg i chokladen, rör tills den smält.
Vispa ägg, socker & vaniljsocker pösigt.
Rör ner smörblandningen & sedan mjölet.
smöra en avtagbar form & häll i smeten
grädda i 14 minuter på 200 grader.
 
garnera gärna med bär & florsocker.
 
trevlig fredag på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0