Chokladrosor & sockerkaksmuffins

Igår fick jag en försenad namnsdagspresent av min mamma.
Jättefina bakformar i silikon, har flera recept jag är sugen på att göra i dom :)
 
Idag blev det muffins med två olika fyllningar
 
125 g smör
2 ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk eller grädde
 
Rör matfett & socker fluffigt
tillsätt äggen, ett i taget under omrörning
blanda vaniljsocker, mjöl & bakpulver 
Rör ner det i äggsmeten varvat med vätskan
 
Jag delade upp smeten & gjord två varianter
 
chokladrosor
hacka 50 g choklad
tillsätt oboypulver
 
sockerkaksform
hacka 50 g vit choklad
tillsätt lite citronsaft
strö över hackade hasselnötter
 
Dessa formar kommer använad flitigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Åh,dom ser ju helt underbara ut =)
Tänk vad le roliga formar kan göra för slutresultatet ♥

2013-10-04 @ 09:27:09
Postat av: Mami

Vad lite roliga formar kan göra skulle det ju stå =)
(min dator lever sitt eget liv) ;)

2013-10-04 @ 09:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0