Nyttigt bröd

Till middag igår kväll gjorde jag soppa, till det är det alltid gott med bröd, då jag inte äter vanligt bröd så gjorde jag ett nyttigt enkelt till soppan.
Det är inget bröd som man blir direkt mätt på men om man som jag är van att ha bröd till soppan så passar det perfekt :)
ca 10 st
 
3 ägg
100 g philadelphia light
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
(valfri frön för lite matigare bröd)
 
Dela upp äggvita & gula försig
Vispa äggvitan till ett fast skum & häll i saltet i slutet, vispa ihop äggulorna & philadelphian
vänd ner i äggvitan, försiktigt så luftigheten bevaras
Klicka ut på bakplåtspapper & grädda i 25 min i 200 grader
 
Det går även att använda till pizzadeg eller som fikabröd med frukt & lite kanel till ;)
 
 
 
I
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Jättefina,OCH goda ser dom också ut =)
Påminner lite om "nyttobrödet" jag bakade förr,fast jag hade kruskakli och annat i ;) ♥

2013-10-04 @ 09:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0