Mina nöttoppar

Hej!
Nu börjar hösten smyga sig på, nu är det tillochmed kallt på dagarna.
 
Iallafall så hittade jag hasselnötter i skafferiet & blev sugen på nöttoppar, min mormor brukar alltid baka sådana ända sen jag var liten & dom finns nästan alltid när man är där & hälsar på.
Jag tänkte göra dom i en nyttigare variant :)
 
200g hasselnötter
50g smör
1 dl strösocker
1 ägg
 
Sätt ugnen på 175 grader, varmluft
Smält smöret.
Mixa hasselnötterna till ett fint pulver i en matberedare.
Blanda nötterna med smör, strösocker och ägg.
Klicka ut massan på en plåt med bakplåtspapper och forma smeten med fingrarna till toppar Eller spritsa
Sätt en hasselnöt i varje topp
Grädda gyllene i mitten av ugnen, cirka  18 minuter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0