Kola Pannacotta

 
Hej!
Nu har det gått ytterligare en vecka & det ekar lite här inne, men jag har bara bakat favoriter i repris så kika igenom kategorierna & hitta din favorit (för dagen)  :)
 
Till lördagskvällen prövade jag att göra en ny smak på pannacottan.
Denna blev med karameliserad mjölk & smaken tog mig tillbaka till då jag var liten, den smakade precis som små puddingar man kunde köpa i affären som man fick festa till det med på helgerna ;)
 
4 portioner
4dl grädde
4 msk mjölk
2 gelatinblad
1 dl karameliserad mjölk
 
lägg gelatinbladen i blöt
koka upp grädde & mjölk
dra av från plattan & blanda i gelatin & den karameliserade mjölken
rör så allt löses upp
häll upp i serveringsformar & ställ kallt i minst 4 timmar 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0