Pannacottatårta

 
Hej! 
Hoppas ni inte överger mig nu när det varit dålig uppdatering i helgen!
jag har ändå bakat (vad trodde ni) så här kommer helgens recept
 
Denna tårta smakar precis som pannacotta i portionsformar men kan vara roligare att göra som en tårta till en bjudning eller kalas & sedan servera som den är eller skära upp färdiga portionsbitar.
Smakerna går att variera hur man vill denna gång gjorde jag en "bas" smak :)
 
ca 8 bitar
 
150 gram cookies valfria
75 gram smör
 
Smält smör & grovhacka kakorna & mixa dom till ett fint pulver.
Blanda med det smälta smöret & tryck ut i en form med löstagbar kant (15-20 cm)
Ställ i kylen medans du gör pannacottan.
 
1vaniljstång

4 dl grädde

2,5 gelatinblad

0,5 dl socker

 

Lägg gelatinblad i kallt vatten i minst 5 minuter. Dela & skrapa ur vaniljstången.Koka upp Grädde, socker & fröna från vaniljstången. dra av kastrullen ifrån plattan och rör ner gelatinbladen så att de smälter. Häll över kakbottnen. Låt stelna i kyl i minst 5 h. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den snygga graverade skylten kommer från www.majdesajn.blogg.se
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Vilken perfekt variant till att bara göra "vanlig" pannacotta :)
Och så fint det ser ut på lilla fatet ;)
Tack för reklamen ♥
Men,jag ska nog göra en snyggare "tastemycake-skylt" snart tror jag :)
Kanske funkar med stenleran jag köpte,du vet vilken! :)
Kram ♥♥♥

2014-01-25 @ 15:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0