Smoothies

Hej!
Nu när vädret håller i sig såhär bra passar jag på att vara ute & njuta då mycket som möjligt & därför blir det ju lite mindre tid till att baka, men ska erkänna att jag är nära varje dag & sitter ständigt & tänker på nya recept som jag vill pröva :)
Tänkte ge er ett tips på enkelt & gott mellanmål när det är så varmt ute & man inte orkar stå & laga mat mitt på dagen.
 
släng ihop en smoothie med det du har hemma!
Nu när det är bärsäsong så blir det mycket jordgubbar i mina :)
 
Några ingridienser du kan ha i:
Jordgubbar
Hallon
Blåbär
Mango
Apelsin
Banan
Äpple
Päron
Passionsfrukt
Kiwi
Riven choklad
Citronmeliss
Mjölk
Glass
Kesella med smak
Flytande honung
Is
 
Dessa är mina favorit recept
 
Hallondröm:
2 päron
1 näve hallon
1-1/2 dl iskallt vatten
flytande honung efter smak
Is
Mixa allt i en mixer & toppa med hallon
 
Mango Tango 
250 gr frusen mango
ca 3 dl mango juice 
Flytande honung efter smak
Is
Mixa allt i en mixer & toppa med citronmeliss
 
Jordgubbsbomb
 
250 gr jordgubbar
2 dl mjölk
Riven choklad
1 Apelsin
Is 
(några skopor glass)
Mixa allt i mixern & topa med riven choklad
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0