Ananaspaj




 
Hej!
det fina vädret höll i sig i lördags också så bjöd in familjen på en grillkväll :)
tänkte att något till kaffet måste vi också ha & så får jag ju passa på att baka & någon som äter upp det, då jag inte gör det :)
 
så jag slängde ihop en enkel men ack så god ananaspaj
 
Botten:

150 g smör

3 dl vetemjöl

1 dl socker

1 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

Fyllning:

300-400 g krossad ananas

1 liten burk creme fraiche eller kesella citrus

1 ägg

1/2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

Till botten:

Smält smöret och låt det svalna. Blanda under tiden ihop vetemjöl,socker,vaniljsocker och bakpulver.

Rör i smöret och blanda ihop. Tryck ut degen i en ugnssäker form. Förgrädda i ca 10 minuter i 175 g.

Till fyllning:

Låt ananasen rinna av väl. Rör i hop alla ingredienserna. Fyll pajskalet och grädda ytterligare 25-30 min.

servera med lätt uppvispad grädde

Hoppas ni haft en bra start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Mami

Tack för senast,bättre sent än aldrig :)
Jättemysigt och väldigt gott,älskar den pajen.Konstigt nog med tanke på att jag i övrigt ogillar frukt och bär i bakverk ;)
Kram & mums♥

2013-06-12 @ 22:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0