Kladdkakstårta

Hej! 
Idag har jag haft två av mina fina vänner här!
En av dom ska flytta till Australien i ett år, det tycker jag inte är okej! Vill ju ha henne nära oss!
 
Iallafall hade vi lite avskedsfika & tjejerna hade önskat något med kladdkaka.
Jag gjorde en egen variant så det blev mer som en tårta
 
1 kladdkaka
recept finns i kategorin CHOKLAD
2 1/2 dl vispgrädde
gräddkola essence
1 liten daim
hallon till dekoration
 
baka kladdkakan
låt svalna & dela den i mitten
vispa grädde & vänd ner hackad daim 
& smakessencen
Fördela grädden i mitten & spara lite till toppen av kakan
lägg resten i en sprits & spritsa små rosor
dekorera med hallon & pudrad kakao
ha en trevlig fredag
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0